Imorgon ses vi, hon och jag.

Min resväska står här på jobbet med mig. Kollegan frågade om jag ska flytta. Nästan. sa jag. Jag ska ju övernatta hos kael här i linköping inatt, för att ta tåget direkt efter jobbet till kolbäck imorgon. För att senare på kvällen få festa loss med syrran igen! Vi intar hallsta, båda två. För vi ska ju fira jul! Vi ska vässa armbågarna och slåss med resten av alla sista minuten shopparna! Vi ska pynta julgranen tillsammans! Vi ska käka upp all choklad! Vi ska mysa med alla storesystrar och deras barn! Vi ska bli tvingade till att hjälpa vår stressade mor med all mat! Vi ska orkeslöst och tveksamt hjälpa till! Vi ska bli avundsjuka när alla små skitungar får fler julklappar än vi! Vi ska slåss om att sitta vid datorn! Vi ska slå klackarna i taket på juldagen! Vi ska gå alla våra vänner på nerverna, precis som gamla goda dagar! Vi, vi, vi!

Jag och Jennie ses imorgon. Vad härligt. Vad roligt.
Siss, tar du med en samsung laddare till mig är du snäll?

/Jessica.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0