schysst tvilling

ja, vad är en tvilling till för?
man skulle kunna tro att det är för att alltid ha någon att leka med, kramas med, tycka synd om, skratta med, gråta med, slåss med, busa med, jävlas med och älska!
Men nej.

En tvilling är till för att man själv inte ska vara ensam om allt jävulskap som händer en.
TIll exempel. När jag kom till hallsta var jag fullt frisk, ofinnig och så. Perfekt alltså.
Nu efter att tvilling varit här så sitter man i skiten. Hon åkte hem och lämnade mig ensam, fast inte utan att ha smittat mig med hennes förkylning, gett mig smärta vid samma ställe hon själv fick vid ögat, en finne på samma plats på kinden och nu har jag inte ens hennes plattång att fixa håret med.

Det, kära läsare, är precis vad en tvilling är till för.

//Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0