skräckinjagade vågor

En kulen natt natt natt, min båt jag styrdeeee på havets vågade vågade våg så skummet yrdeee. Och vart jag sågade sågade såg på havets vågade vågade våg där nere i djupetipetipetipett en fisk jag såg och det var DU!

ha-ha. Jag tänkte bara låta er njuta av lite sång. Och det var den första jag kom på. Fråga mig inte varför, men nu när jag kom att tänka på en båt så kommer jag ihåg en gång när vi var små och åkte eka med pappa.

Vi skulle ta oss hem från sommarstugan i grycken och för att komma till bilen var pappa tvungen att ro ekan från ön till fastlandet - där bilen stod. Vi gjorde det såklart varje gång vi var det. Men den gången jag syftar på nu var det oväder. Och vågorna var tillräckligt höga för att man skulle sitta vettskrämd med tanken att vi skulle falla ner i vattnet och drunkna. Jo, jag vet inte vad jennie tänkte - men jag satt och blundade och skakade i hela kroppen pga av den kalla blåsten och skräcken, såklart. Tänkte "happy thoughts" om sol och värme och härliga stränder. Stränder utan vågor. Och ja, vi överlede ju vågorna. som tur var. Sluta skratta, jag var 7år. typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0