tvillingarnas olikheter

Det sägs att vi är tvillingar. Jag och Jennie. Men vi båda tycker nog att likheten i det första intrycket: utseendet försvann för länge sedan. Nu är det nog bara längden som är ungefär den samma på båda. Jag är väl en sisådär 1cm längre än siss. (jo, nu säger vi så i alla fall). Jennie tar ton: Nej du är inte längst!!!
Men när det kommer till personligheten är det mycket som skiljer isär oss. Vi har olika intressen, olika musiksmaker, olika typ av klädstilar, olika smak när det gäller killar (i nuläget kanske våra boys är mest lika varandra ändå än tidigare pojkvänner har varit när jag tänker efter, men det är bara en slump) Jennie tar ton igen: ÖHHHH NEJ våra pojkvänner är jäkligt olika.

Dags för er att få veta hur olika vi egentligen är? För det är inte som man säger - jag får inte ont hur mycket ni än slår Jennie. Så, kort och gott om våra olikheter:

Favorit Musik i öronen
Jessica: Rnb
Jennie: Hårdrock

Favoritfärg:
Jessica: Svart
Jennie: Blå

Klädstil:
Jessica: Fashionista som följer smaskiga trender så långt plånboken orkar.
Jennie: Det som jag gillar

Största intresset:
Jessica: Mode
Jennie: Foto

Typisk egenskap hos tidigare pojkvänner:
Jessica: Majoriteten har helt klart varit brunhåriga. Kael är däremot inte det.
Jennie: tydliga käkben

Utbildning på gymnasiet:
Jessica: Samhällsprogrammet med samhällsvetenskap som inriktning
Jennie:  Mediaprogrammet inriktining ljudmedier

Gör nu:
Jessica: Jobbar som kvalitetsassistent och receptionist, bloggar om mode och annat viktigt i min egna blogg.
Jennie: Studerar Information & PR

Vill bli när vi är större:
Jessica: Kvalitetschef, stylist.
Jennie: Fotograf helst.

Favoritdjur:
Jessica: Delfiner
Jennie:  Katt, Hund

Favoritmat:
Jessica: När mamma gör biff, potatis, sylt och brunsås. Yammi. Eller mammas kyckling i currysås. Okej, mammas mat blir nog svaret.
Jennie: Tacos, kyckling med currysås

Det var några olikheter. Men vi är ju ändå tvillingar av en anledning - nästa inlägg kanske ni får veta vad det är som gör oss så lika. Tänker vi likadant? Beter vi oss likadant? Tycker vi lika? Skrattar vi åt samma skämt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0