På fikarasten

Man märker ganska tydligt vilka rutiner man lever i. I över ett år har vi fått knäckemacka med ost på fikarasten vid tio på jobbet. Och man tar gärna maffiga bitar av knäckemackan. Det är en sån där stor rund som man får bryta av ifrån. Alla försöker smyga med att ta den största biten.
Idag är inget undantag mot dom rutinerna - bortsett från att jag lever mitt nyttiga liv då. 

Kom på mig själv när jag hade skurit en fin ostbit och helt plötsligt fattade vad jag gjorde. Nej! Ost! Första sekunden tänkte jag stoppa den i munnen för att lixom bli av med den, men kom ju på att den kan ju lika gärna ligga på mackan då. Så, nästa sekund agerade jag fort och slängde den i papperskorgen! Ost över 10% fett är förbjudet i mitt tvåveckors schema. nämligen. Speciellt sådär spontant.

Det är verkligen mycket nytt i det här projektet men lite svart kaffe blev det ändå som jag håller på att slurka upp nu.

/Jessica.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0