Så det så.

Jag tog en jäkla knäckemacka, utan ost. Ja va fan. Det är meningen att jag ska bli pigg, inte död.  Hade hungrat ihjäl om jag inte ätit något mellan där. En kopp svart kaffe blev det också. Det går bra enligt receptet också. Skönt. Utan kaffe klarar jag inte en jobbdag.

Har precis ätit min kycklingsallad. Grillad kyckling med fullkornspasta från affären tvärs över gatan. Inhandlade mitt mellanmål samtidigt och gick förbi godishyllorna. Men det var inge farligt. Hade inget måste-ha-begär efter något snask faktiskt, jag hade ju mina russin och valnötter i handen.

Det som kommer bli jobbigt är att jag måste gå och handla sen. Själv. Det är tråkigt.

Chefen fick syn på mina nyttiga inköp och höjde en smula på ögonbrynet.
Ja, jag har börjat mitt nyttiga liv nu. Nyttig mat, träning och sånt.
Bra sa han.
Ja, nu gäller det bara att hålla det också, sa jag.
Ska jag fråga hur det går nästa vecka? frågade han och flinade.
Fråga imorgon. Svarade jag.

/Jessica.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0