vill ni slå vad?


hihi visst är hon söt, min tvilling. (syftar på inlägget nedan)
Ingen älskar den tjejen mer än jag! :)

Men okej, jag har en utmaning. Jessica ska hålla en sträng diet, inge godis, alkohol, ciggaretter eller dylikt i två veckor. Nu slog jag vad med henne innan jag hörde hur länge (kort tid) hon hade tänkt hålla på, när jag fick reda på det så tog jag snabbt tillbaka vadet igen eftersom jag anser att det alldeles för lätt.

Missjeni säger:

100 kr på att du misslyckas

YESsica | säger:

va?

YESsica | säger:

du kan inte säga att du inte tror på mig!

YESsica | säger:

Du måste pucha mig!!

YESsica | säger:

håååå

Missjeni säger:

jodå, jag tror dig, men jag litar inte på oddsen

YESsica | säger:

hmm okej, men jag kan behöva 100ing så jag är på vadet

Missjeni säger:

hur länge ska det vara då?

Missjeni säger:

en månad?

YESsica | säger:

två veckor

Missjeni säger:

meh

Missjeni säger:

det är ju ingenting

Hur många tror att Jessica kommer få det tufft att hålla sina två veckor av "sträng"  diet?
Inte jag i alla fall :P

NOTIS IGEN från äldsta systern! 
Det jennie inte nämnde här av någon anledning var att jag kommer följa ett tvåveckors recept helt enligt en Näringsfysiolog. Från och med måndag börjar jag med receptet som bl.a innehåller mat som jag aldrig ens har smakat eller helt avstått ifrån sen lågstadiet. Visst är det skönt att siss tror att jag klarar det, men plättlätt tror jag inte att det blir. Jag ska avstå från allt godis, chips, kakor, läsk, alkohol och till och med saft med tillsatt socker, träna enligt ett tvåveckors program med kondition och styrka och hör och häpna - jag ska äta tomat.  

Detta gör jag som sagt för min ryggs skull och hoppas bli piggare som det sägs att man ska bli.
Jag behöver det. Och så hoppas jag såklart att jag blir lite mer fit for fight. Men det här är framförallt en utmaning till mig själv. Och ingenting annat. Anledningen till att det "bara" är två veckor är att receptet är på två veckor. dah. Och det är en början. Så, jag kände att jag behövde förklara lite mer utförligare så ingen misstolkar det hela.
Och vill ni betta om hur det går? Ja, varsågod. Jag kommer nog skriva en smula om det varje dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0