blixtar och dunder

Både jag och Jessica har aldrig varit riktigt förtjust i när det åskar. Som små barn kryper vi ihop och försöker göra oss såå små som möjligt vid varje smäll. Jag läste i Jessicas blogg idag att dom hade haft ett riktigt oväder idag som hon vaknade utav. Sen läste jag även dessa rader som gjorde att jag drog på smilbanden lite.

"Och istället för att göra som min siss skulle ha gjort; tagit fram kameran och fångat alla blixtrar och havet av regn på himlen försökte jag gömma mig under täcket och drömma mig bort till solsken och kvittrande fåglar. Det gick sådär."

Nog för att jag inte gillar åskan mer än henne, men det skulle vara för häftigt med alla blixtar att motstå att ta fram kameran och bränna av några kort. Hon känner mig så väl min tvilling.


// Kameratokiga Jennie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0