Ena tvillingen hemma.

Japps, jag kom hem till mitt norrköping igår. Tillsammans med mami och Kael, vi åkte bil hem med mami nämligen i det "härliga" vintervädret. En bil fick sladd och snurrade runt på vägbanan framför oss, men hon hamnade längs väggrenen åt motsatt färdriktning bara, så det var tur i oturen att inget värre hände med hon eller oss som kom efter. Där ser man vikten av att hålla avståndet!

Jennie är väl någonstans mitt emellan hallsta och sundsvall vid det här laget skulle jag tro. Men hon var kvar i huset i hallsta tills idag i alla fall. Helgen var bra, det är alltid skönt att komma hem -men det blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig. Istället för att Kael skulle få träffa papi och farmor på en härlig påskmiddag och sedan en utgång med kompisarna efter det, blev vi liggandes kvar hemma för att jag fick feber. Så det var inte direkt kul. Fick träffa papi en snabbis i alla fall och jag fick mitt påskägg! :) Men farmor hann vi inte träffa alls :( Och inga kompisar fick han umgås med heller, Kael. Stackarn. Han kom ju lördagskväll och jag blev sjuk under natten mellan lördag och söndag - snacka om tajming!

Visst går de fler tåg till hallsta och alla där hemma, men det var ju lite surt eftersom det var sista helgen i huset på väldigt, väldigt länge i alla fall. Mamma flyttar till stockholm och har hyrt ut det till en annan familj. Så det kändes ju lite sorligt att lämna det -till och med klumpen i halsen kom när vi åkte iväg. Kommer kännas skumt att inte gå in där varje gång man går förbi, att se någon annan familj bo där. Vi som har gjort så mycket med de där huset, vart med om så mycket i de där huset. Men så länge det inte är sålt finns det ju hopp kvar om att någon i vår familj flyttar in dit igen. Annars ska jag tamefan ta saken i egna händer när jag blir äldre! Får bli att bo hos någon kompis, någon av storesystrarna, eller kanska papi i västerås nästa gång man kommer och hälsar på. Bara så att ni är förbereda inför det ;P

/Jessica.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0