Visste ni att..

.. vi har ett par riktigt knak-kroppar? Fast vi turas om att ha knak-problem. När vi var mindre så var det jennie som hade något märkligt på gång med hennes knän. Hon kunde ligga på rygg och bara böja benet upp och ner och det knakade vid varje böjning. Som ett klick, eller hopp sådär. Att något hoppade snett lixom. Nu vet jag inte hur det står till med hennes knän/knäskålar men istället är det då min kropp som har pajjat. Min rygg/nacke axlar och till och med höftbenet knakar så fort jag rör mig. Så fort jag drar bak axlarna - där som ska vara - så knakar det till, rullande ljud också, alltså inte bara ett knak utan knakknakknakknakknak -högljutt. Det är resultatet av dålig hållning och för mycket sittandes framför datorn, ja. Jag vet. Men jag gjorde ingenting åt det förrän det kom, och nu känns det ju som att det kommer vara där resten av livet. Att min kropp kommer vara paj för resten av livet. Att jag kommer sluta som en knakande quasimodakopia.

/Jessica.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0