Innan nästa lördag kommer

Imorgon är det lördag igen! Så för att inte förvirra någon berättar jag nu om förra lördagens bravader! Ni vet. Då jag och twin invaderade västerås/hallsta tillsammans igen =)

Lördag: Jag vaknade av att kissblåsan gjorde sig påmind om dess existens och tog mig till badrummet. När behoven var gjorda gick jag till köket och fyllde ett glas vatten och möter jennies blick där hon ligger i soffan och kollar på mig. Hon vill inte att jag ska gå och lägga mig men hallå. Jag gick såklart och la mig igen och sa att jag var trött och skulle sova. Kanske att jag lyckades somna om igen? Jag minns inte. Jag vaknade i alla fall av att kookie vaknat så vi sa godmorgon och började snacka om gårdagen och gav ifrån oss några skratt och då smyger jennie in lite bitter "ni sover ju inte aaaaaalls!" Och så klick! En kamera i ansiktet. Det tog ett jäkla bra tag innan vi tog tag i dagen, alla tre skulle blogga och kolla på gårdagens bilder och kika på fejjan och ja allt sånt ni vet. På en dator. En seg dator. En jäkligt nära-pensionen-dator som liksom kämpade för att ladda varje sida. Så ja det tog tid. Vid ett eller så kom vi i alla fall iväg mot ICA där vi köpte frukost. Blev lite slagsmål om vilket bröd vi skulle köpa men då jennie inte hade råd med att köpa egna fick hon käka knäckemackor och jag och kookie lingongrova. moaha-ha-ha.

Efter frukosten, som var ganska lång och mysig och innehöll typ allt -fil, flingor, äggröra, te, juice etc, var det bara att hoppa in i duschen. En åt gången och sen gjorde vi oss iordning för nästa kväll. För, jag och siss skulle hem till vår papi vid fyra och sen direkt efter de vid sex skulle vi åka till hallsta och förfesten för kvällen. Så, jag kom till papi partysminkad och allt. Kookie skjutsade dit oss efter fyra nångång och vi satt där och fikade, pratade om allt från skola, jobb och erik ;D Kollade på vår storesysters bröllopsbilder och spelade sjuan också. Papi loosade stort! Kvart i sex ställde sig siss och sminkade sig inför kvällen och jag och papi kollade på tv. Sen kom kookie med gamla bettan (bilen) och emma var med också! Kallt som faen var det så vi hoppade in i bilen direkt och styrde kosan mot pess och monkey. 

Väl där var vi först på plats! Sen maja också och nästan direkt efter det stack dom snabbt iväg och käkade gott någonstans men jag, monkey och siss stannade kvar hos monkey och pess i brist på pengar och energi. Så vi tre drack och skrattade åt gamla minnen. =) Kikade på när Jennie en gång i tiden körde sin version på stampa-dansen och skrattade åt en apelsin. Ja vi vet hur man har roligt!

När alla kom tillbaka mätta och belåtna blev det lite mer röjj runt köksbordet och helt plötsligt fick kookie ett samtal och flög utanför dörren, ut till bilen med emma i släptåget och sen gasande mot västerås där hon hade fått jobb-erbjudande på i garderoben på blue moon =) Så där försvann vår skjuts till qvarn! haha. Men i alla fall, efter ett tag kom även halva tunagrabbs-gänget! :D Wiig, joeliii, henke-henke utan henke alltså maraboooou och johan min äp! :D Under kvällen hemma hos pess och monkey såg det ut lite såhär:
 
(klick, klick, klick, klick)

Ja sen mitt upp i allt när man har som trevligast (alltid så) så ropar någon att det är dags att köra mot qvarn. På nått sätt kommer jag, siss och maja in i bilen som pess kör och vi brummar mot qvarn. Under bilfärden såg det ut såhär i baksätet:

Man kan ha kul i en bil också! :D

Vi kom fram till qvarn och möttes av kända ansikten redan vid garderoben :D Så vi minglade runt med bland annat kolbäckarna stefan, henke och en tjej som hette Rambo (?) i efternamn. Om det var helt sant eller så vet jag inte. och så röjjde vi dansgolvet såklart! Jag och siss. Så höll vi på och tjoade runt och efter ett tag kom även tuna grabbarna till qvarn! Wey! Det var looolit =) Qvarn var bra, jag satt mest med kolbäckarna och dansade med siss tills stängningsdags.

Så skulle kookie komma och hämta oss och jag, som är den smarta av oss två, sa till siss att vi borde följa med kolbäckarna på efterfest och vänta in kookie där. "Neeeej" säger siss lite halvt bittert men får gå med på det ändå eftersom att minusgraderna inte var att leka med! Så vi åkte hem till henke med stefan och chaffören i fråga där vinglasen hälldes upp men förblev orörda då siss slängde sig i soffan och typ slocknade.. direkt. Jag och resten av gänget befann oss i köket och tjoade. Henke fick för sig att klä ut mig till något så han öppnade sin garderob och slängde alla möjliga kläder över mig. Vad gör man inte för dom som har tråkigt? ;D haha. Tillslut ringde kookie i alla fall och vi åkte till statiol macken och mötte upp henne. Det var en och en halvtimme EFTER att vi hade åkt hem från qvarn så siss tackar nog mig såhär i efterhand att vi hade någonstans att ta vägen under tiden ;D

Jaaaa, vi kom fram till västerås och somnade sött tillslut. Jag terroriserade bara min snygging till pojkvän lite innan jag lyckades somna. 29 samtal efter varandra på ena mobilen, 2 samtal på andra mobilen och två sms skickade jag till honom. Men fan, inte ett ljud från honom. Han vägrade svara och jag fick för mig att någonting hade hänt och blablabla. Jag var lite stissig. Men jag gav upp tillslut och somnade jag med. Och siss slocknade på sin plats också - soffan. Men kort och gott - det var en toppen kväll med min siss! :D


/Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0