Precis så här dryga

Det kanske kan vara intressant att folk, som inte själva fått känna på det, får se hur dryga vi egentligen kan vara. Vilket vi tycker är hysteriskt kul att vara mot folk som på något sätt pratar om eller säger emot oss.
Här är ändå bara ett milt exempel. Vad som alltid stämmer är att vi inte ger oss utan en fight, aldrig. Och självklart är det också alltid vi som börjar, jajemen. Det var det här vi skrattade åt, jag och tvilling, för att hon fattade poängen med mina kommentarer på en gång. Det är det som innebär - delad humor.

Allting började med att en tjej valde att slänga ut en avslöjande kommentar om oss i någon annans blogg. Hon skrev helt enkelt "Det var ju planerat!" och jag var tvungen att själv kontakta henne och ge henne beröm som kom på oss:

Postat av: tvillingarna johansson

haha, såg att du kommenterat inlägget hos egoina när jag och syrran kommenterade samtidigt i hennes inlägg och du skrev att det var planerat. haha, klockrent. Självklart satt vi och planerade det här även fast vi var i varsin stad (Linköping och Sundsvall) och den ena var på jobbet och den andra påväg till skolan. Så sitter vi varje dag, genom telefonen som enda hjälpmedel, med muspekaren på "skicka kommentar-knappen" och säger: nnnn....NU! Och så skriver vi in sifferkoden precis lika snabbt (det har vi ju räknat ut hur lång tid det får ta) och klickar preciiis samtidigt igen. Allt genom telefonen, såklart. Vi är skickliga vet du. ;)

2007-dec-19 @ 09:37 

(Jag fick ett svar, ja. Snabbt. Och diskussionen var därmed påbörjad. Ingen återvändo) 

Postat av: jessica

du. kyl. jag var inte ens seriös. HAHA

2007-dec-19 @ 12:24

(hon ber mig redan här att kyla ner (antar jag?) när jag aldrig har använt så många ha-ha i en kommentar förut. Verkade jag arg? eller skulle jag bara kyla ner skämtet? Jag fattade inte) 

Postat av: Tvillingarna johansson

Kyl? :P Ja, det blev ju ännu lite roligare nu när du trodde att jag var seriös? Det var jag såklart inte. Om du skämtar om oss, har jag all rätt att skämta tillbaka? Jag trodde en skämtare kunde ta skämt också. Men jag ber såklart om ursäkt om du tog det på fel sätt.

2007-dec-19 @ 16:21

Postat av: jessica

jag fatta att du inte var seriös. skämtare? jag är allt annat än en skämtare. sluta vara så överdrivet seriös istället. drygt.

2007-dec-19 @ 17:27

(Varför bad hon mig att kyla ner om hon fattade att jag inte var seriös? Men ändå säger hon fortfarande att jag är överdrivet seriös? Och påstår hon nu att hon inte är en skämtare, även fast hon själv sa att hon inte var seriös med ett stort "HAHA" i första kommentaren. Jag var tvungen att gräva vidare)

Postat av: Tvillingarna johansson

ehh va. you lost me. Du hängde med i att jag skämtade men jag ska sluta vara seriös, fast jag inte va det? Och du var ingen skämtare, så alltså var du seriös? Okej, vad skönt. Då har vi rett ut det. Ber om ursäkt för missförståndet.

2007-dec-19 @ 17:57

Postat av: jessica

såatt om man inte är seriös då blir man automatiskt en skämtare? om du öppnar dina sinnen finns det mycket mer man kan vara. ironisk är ett exempel. god jul stumpan!

2007-dec-19 @ 21:27

(Ja, drar man alltså inte ett skämt om man är ironisk?! Det trodde jag. En person som drar ett skämt - skämtar väl ? Och en person som skämatar = en skämtare? Det här blev bara luddigare och luddigare och jag var tvungen att få det förtydligat. Vi tvillingar är ju inte så snabba med hjärnan) 

Postat av: tvillingarna johansson

Och vad är då ironi för dig? Har det inget med skämt att göra? Om man inte är seriös - är man oseriös. Eller? Och du var alltså inte seriös i vadå - ditt ironiska uttal? Som inte ska klassas som ett skämt eftersom att du inte är en skämtare som aldrig skämtar?
Okej. hm. Skämt, ironi, skadeglädje, oseriös. Kärt ämne har många namn. Enligt mig går allt det där hand i hand, men okej. Enligt vissa skiljer sig humorn en hel del, kanske. God jul till dig med, såklart! Men jag är inte din stumpa.

2007-dec-20 @ 09:19

Postat av: jessica

förlåt men jag orkade inte läsa din kommentar. jag föreslår att du lägger din tid på mer värdefulla saker än att sitta och knåpa ihpå sex kilometer långa kommentarer. och jag sa inte att du var MIN stumpa, för det är du verkligen inte. men en stumpa är du. det fattar man ju

2007-dec-20 @ 12:18 

Postat av: jessica
tilläggas BÖR att jag läste SLUTET på din kommentar.2007-dec-20 @ 12:19

(haha - hon läste min kommentar men hade inget fiffigt svar att komma med, så hon beslutade att bara försvara sig angående det där med stumpan. Jag beslutar att vara dubbelt så dryg i nästa inlägg då hon märkvärt vill försöka fly ifrån denna diskussion)

Postat av: tvillingarna johansson

Va den verkligen 6km lång? Hur räknar du då? skönt att vi kommer överens om att jag inte är din stumpa. Och ja, du har rätt. Jag kan nog vara en stumpa. Min pojkvän säger ibland att jag är hans lilla stumpa. Det är rätt gulligt. Så, jag tar det som en komplimang att du tycker jag är en stumpa rent allmänt sådär. Även fast ordet bara låter fulare och fulare ju mer jag tänker på det. haha. Men det är klart, definationen är ju även här väldigt olika hos olika personer. Du behöver inte be om ursäkt för att du inte orkar läsa mina kommentarer längre. Jag klandrar dig inte. Men jag gillar att lägga ner tid på roliga diskussioner. Så det är lugnt, jag skriver mer än gärna till dig ännu en gång.

2007-dec-20 @ 13:28

Postat av: jessica

jaha du är en diskus. im not. inte justnu. för jag kokar kola :)

2007-dec-20 @ 17:52

Hon erkänner att hon inte kan komma med några fler svar och ger upp och jag hade kunnat fortsätta i överflöd men där valde jag att avsluta diskussionen med omedelbar verkan. Man stör inte någon som kokar kola, aldrig.

Tack för en god match Jessica,
(visst var de lite kul att vi båda heter Jessica?) det borde vi göra om någon gång. (Är ni nyfikna på hennes bloggadress och kanske ge henne lite cred som stod ut så pass lång tid som hon faktiskt ändå gjorde, utan att brusa upp eller ge tecken på svordomar och galna utbrott, så finns den i ett flertal kommentarsfält här på bloggen) Starkt jobbat.

Kommentarer
Postat av: tilda

HAHA! Du ägde ju (;

2007-12-21 @ 17:33:22
URL: http://aouch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0