last saturday

Här stressar vi inte i onödan heller. En vecka har gått sen vi partajade loss hemma hos kookie för att fira hennes 22års dag. Jennie sitter återigen på tåget mot västmanland i detta nu och då är det väl lägligt att vi drar upp hur det egentligen gick till när kookie skulle fira sin 22års dag! Jaaaaaa.

När vi hade kommit hem från stan stod maten så gott som klar och väntade på oss, jennie hann dock ta en dusch och ta på sig festkläderna innan vi började äta. Så satt vi där runt bordet och åt vegetarisk paj. GOTT! Tiden rann fort förbi och det blev plötsligt bråttom för mig och erik som ännu inte hade duschat. Vi fick studsa in i duschen med världens fart! Väl nytvättad och fräsch dök vi i våra festkläder som redan var noga utvalda. Men, väl framför spegeln tog det lite tid för mig. Fast jag var mindre sminkad än vad jag brukar. Jag vet inte hur det fick till men när jag fortfarande stod framför spegeln var både jennie och erik färdiga för fest och fick vänta på mig.

Bild 1-3 Jag framför spegeln. Tuperar, kollar att alla hårstrån ligger rätt. Bild 4. Siss redan färdig

När jag väl var färdig så var det ju byte av nagellack och kookies present som skulle fixas, och under hela tiden när min stressnivå blev högre så ringde dessutom mobilen. Förbannade teknik. :P Och vart man än vände sig fanns det minst en blixt i ögonen på mig. Ja, siss och erik förderv tiden på många sätt. Mest med kameran =

Bild 1. Nagellacksbyte Bild2. Fixar presenten Bild3. Blixten från siss kamera Bild4. Lillan blev också offer för kameran

Tillsluuuuut kom vi fram till kookie där suragänget redan hade anlänt och kiwi mötte vid i trapphuset :P Vi slog oss genast ner vid bordet och tog lite bål. Kookies present gömde vi inne i sovrummet då flera skulle skriva på det under kvällens gång. Det slutade med att hon öppnade den dagen efter men rykten säger att hon blev kanonnöjd =) Och det hoppas jag! Annars jävlar ;D Vi hade samlat ihop ett presentkort på Sj så att hon kunde åka till sin jeeeeens nere i Karlshamn. Aaaaw, så gulligt va :P Festen var riktigt, riktigt lyckad! Vad jag vet hade alla kul. Vissa drog ut på krogen vid tolv eller så, men vi stannade ett tag innan vi tog taxi hem till papi som satt uppe och väntade på oss. Gulliga papi =) Så stupade vi i säng ganska snabbt efter det. Jag låter härmed bilderna från festen tala för sig själva! Klicka för att göra dom större, puckon! :P





Jaa fler bilder finns, meeen. Somliga är barnförbjudna också :P
Men som ni kanske ser var det en klockren kväll =) Tack kookie! Igen å igen å igen åååååå igen!  Och erik överlevde hela helgen och kom bra överens med mina kompisar också vilket jag blev väldigt glad över! :D Såg knappt honom alls överhuvudtaget på kvällen :P För att överdriva något. Lyckat, lyckat!

Me and siss tackar och bockar kookie och alla vänner som kom! Ni är bääääst. Och kortet har jag snott från hurtisen ;D

Ikväll är det parkväll för mig och erik som ska till John och Carolin på mat och andra trevligheter =) Jennie har jag hört ska ut och röjja i stan, västerås. Må gudarna vara med henne :P haha. På måndagkväll kommer jag också till västerås! Må gudarna då vara med västerås ;D moha-ha-ha.

/Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0