Början på luggen.

Jag sitter ju här med min nyklippa lugg och har inte riktigt vant mig än. Ibland är jag nöjd och ibland sakanr jag snedluggen.

Hur som så tänker jag tillbaka på när jag och jennie klippte vår första lugg. Det var på dagis. Vi hade rak lugg, men inte kort, utan den hängde över ögonen och irriterade allt folk utom oss själva. Vi gillade det. Och mamma fick inte klippa av det, hur mycket hon än tjatade. Men en dag fick vår dagisfröken nog och sa till oss "kommer ni imorgon med kort lugg så ska ni få en hemlig present". Vi blev jätteglada - för det var bara vi som skulle få. vi, vi vi! Så vi nappade. Och mamma fick klippa kort lugg. Och dagen därpå på dagis låg det varsin godisask på vår hylla! Då var vi lyckliga.

Vi var ju inte dumma och lät oss klippas utan att få någonting för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0