Tvillingarnas valborgminnen

Det är precis i såna här stunder man vill tillbaka till hallsta och alla vännerna. Jag sitter ännu hemma i lägenheten och trycker. Efter ett tiotal sms och samtal står planerna fortfarande på noll. Ingen vet någonting. Annat är det i hallsta. Jag har en inbjudan till en lokalfest, även fast jag inte ens bor där längre. Och jag har mina bästa vänner som ska fortsätta följa valborgstraditionerna genom att ta sig till qvarn. Fan, jag vill också till qvarn. Med dom. Bästa valborgsfirandet som jag minns från hallsta var förfesten hos Monkey. Alla dom bästa var där och sol var det också. Grillning och poker på hans altan, bara massa skratt och sen åkte jag med grabbgänget till qvarn. Århundrades valborgsfest, allt var klockrent! Från början till slut. Ja, som sagt. Ibland saknar man hallsta något sjukt mycket. Typiskt.

Siss bästa valborgsminne från hallsta? Det får hon skriva ner när hon ser det här.

/Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0