Visste ni att....

.. min största fobi är spindlar? Och att den fobin förmodligen kommer bli min död. Det spelar ingen roll om det är godisspindlar, leksaksspindlar, människohänder eller små, små, pytte små  svarta prickar med ben. Jag är lika rädd oavsett. Och jennie vet om det. På en tjejkväll för länge sen (vi kanske var 14-15år?) satt vi alla tjejer och väntade på tårta och fika. Vi firade en tjejkompis såklart. Och i den väntan upptäcker jag i ögonvrån en leksaksspindel på golvet. Ja, jag ser att den inte är riktig på grund av att den är stor som ett hus, ungefär. Men jag blir illa till mods ändå och ber första bästa kompis ta bort den, som också vilket gör det. Men på något sätt hamnar den i jennies händer, som sitter mitt emot mig. Hon viskar elakt till sina bordskompisar "kolla nu" och sen när jag tror allt allt är frid och fröjd kommer en megastor spindel flygandes rakt emot mig och hamnar mitt i knät!!! Försvarsreflexerna slås på omdelbart då jag flyger rakt upp ur stolen och skriker av rädsla som den lilla tjej jag var! När chocken lagt sig 1sek senare börjar alla andra garva, och jag börjar till och med grina! haha, eller grina/garva, helt förstörd var jag i alla fall med hjärtat i halsgropen . Ett trauma som har gett mig men för livet.

Inte undra på att spindelfobin bara blir värre och värre.

/Jessica.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0