Vi gillar tåg (?)

Ja, man får gärna börja undra om vi trots allt har någon hemlig kärlek för tåg. Jag och siss. För den här julen åker vi tåg som aldrig förr! Jäklar. Vi kan lika gärna ta med oss julgranen och knäcken på tåget för ja, när man tänker på hur vi ska fara och flyga under en två veckors tid tror man ju att vi firar julen på tåget. Se själva:

Ni förstår va? Om inte så kommer det en fin liten detaljbeskrivning här nedanför.
(tillägg att vi båda två helgen 12-14/12 åkte till västerås. Jag med bil dock men siss med sitt älskade tåg)

Jennie är vinröd =Siss satte sig på tåget från sundsvall mot västerås lördag 22/12. Den 23:e firar vi jul med papi, barbo, carina och farmor. På kvällen sätter vi oss på ett tåg mot sthlm för att fira julen med mami den 24:e. Den 25:e sätter sig siss på tåget ända upp till sundvall igen för att fira juldagen där och fota lite bröllop. Men, den 30/12 hoppar hon på tåget IGEN. Till fina norrköping för att fira nyår med oss! När vi sen blir av med henne vet jag inte riktigt. Men tillbaka till sundsvall ska hon igen i alla fall, såsmåningom.

Jessica är grön
= Idag efter jobbet den 22/12 springer jag till pendeln i linköping som ska ta mig till norrköping för att där vänta in mitt tåg till västerås. Även jag hade tänkt vara med och fira jul med papi och dom imorgon innan jag och siss hoppar på tåget där på kvällen 23/12 för att åka till sthlm. Men, den 25:e åker jag tillbaka till västerås lite rebelliskt sådär för att fira juldagen med kookie och alla andra vänner! Där är jag sen sambo med kookie fram till den 28:e då jag åker hem till linköping igen. Sen får jag jobba två dagar innan jag åker till Norrköping 30/12 för att möta upp siss och bosätta oss hemma hos erik och vänta in karlshamnsgrabbarna och kookie för att fira nyår! Yey! Sen ska jag ju hem till linköping också så småningom men stannar väl i norrköping så länge jag får för erik innan jag börjar jobba igen 7/1-09.

Så, med andra ord - vi ses på tåget!
/Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0