Tvillingarnas Nyårslöften

2008 har börjat, ni har väl inte missat det ?
Det är nu man ska börja med sitt nyårslöfte, som oftast brukar vara något bra för en själv. Jennie ska vara nykter hela 2008. My god. Jag kan inte ens lova det, för det finns alldeles för mycket under ett år som jag tycker borde inkludera alkohol. Men så har också jag den förmågan att dricka med måtta - oftast. Som Jennie anser att hon inte kan. Och jag håller tummarna för att hon klarar det. I really do. Hennes lever kommer vara evigt tacksam och hon själv kommer lära sig ett och annat, det tror jag.

Jag skulle kunna ha ett nyårslöfte om hälsan, att leva sundare än sundast. Men egentligen, jag lever rätt sunt nu. Med fullkorn och fisk och 5mål om dagen med mellanmål. Det är godiset och träningen som behöver kommas igång på allvar kanske. Men godis kan jag inte hålla upp med i ett år, aldrig. Och träningen kommer i kläm för lata dagar ibland också. Men jag tror att det behövs av slarva ibland, några få gånger. För om man lever strikt med mat och träning blir det i slutändan ändå inte sunt - för en själv.

Mitt nyårslöfte får handla mer om ekonomin. Som jag har haft svårt med hela 2007. Vissa månader var bättre än andra och vissa var verkligen dåliga. Jag ska skaffa bättre koll på pengarna, inte shoppa bort dom på kläder främst. Får göra en budget för hur mycket som kan gå till sånt varje månad och följa den. Så spara mer, köpa bättre och börja pensionspara. Japps. Det får bli mitt nyårslöfte.

Wish us luck!

/Jessica.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0