Dummare

Vi har alltid varit dum och dummare. På ett bra sätt. Alltså, på ett charmigt sätt, anser vi ;P Ingen har varit särskilt smartare än den andra och det har vi trivts med. Tills nu, jag känner lite efter det här samtalet med siss på msn att hon har gått vidare från "dum" till smart. Medans jag står kvar med stämpeln "dummare". I alla fall när det gäller kameror.

Jennie säger:

jag älskar min nya kamera :D

YESsica | Linköpingsbo i höst! säger:

kan tro de  =) Men vad var det som var skillnaden nu då?

Jennie säger:

kika i bloggen så får du se

eller bilddagboken

YESsica | Linköpingsbo i höst! säger:

ok

Jennie säger:

nu vill jag fota allt och alla

jag kan fota dig när du kommit hit :D

YESsica | Linköpingsbo i höst! säger:

jaa det SKA du.

YESsica | Linköpingsbo i höst! säger:

men .. vad är skillnaden.. jag ser inte :(

Jennie säger:

Men kolla ögonen

skärpan sitter perfekt!

YESsica | Linköpingsbo i höst! säger:

skärpan..?

Jennie säger:

den översta bilden är helt oredigerad

Jennie säger:

ja, alltså där bilden är skarpast

Jennie säger:

bakrunden på de andra två är suddigare än den första

det ser du?

YESsica | Linköpingsbo i höst! säger:

mmm...

Jennie säger:

med min 350D får jag inte lika suddiga bakrunder

YESsica | Linköpingsbo i höst! säger:

nehe...

Jennie säger:

det kallas Bokeh

YESsica | Linköpingsbo i höst! säger:

aha...

Jennie säger:

ju mer bokeh desto bättre

YESsica | Linköpingsbo i höst! säger:

jasså..

Jennie säger:

alltså ju mer suddig bakrund desto mer träder motivet fram

YESsica | Linköpingsbo i höst! säger:

aaa...

smart.

det är de man vill?

Jennie säger:

och sen färgerna

Jennie säger:

ja det vill man

YESsica | Linköpingsbo i höst! säger:

okej

YESsica | Linköpingsbo i höst! säger:

ja, bilderna va fina i alla fall ^^

Jennie säger:

haha tack ^^

Jag kan ingenting om foto, men ändå snackar vi typ jämt om det. Eller, hon pratar, jag försöker förstå samtidigt som jag kliar mig i huvudet och skakar på huvudet. Det är inte lätt alla gånger. Men att hon är duktig har jag i alla fall förstått!

/Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0