väck inte den björn som sover

Jag trodde vi var överens om den biten. Väck inte den björn som sover. Inatt 00:45 för att vara exakt ringer min telefon och jag som ligger och sover undrar om det är brandalarmet som gått igång. När jag upptäcker att det är min mobil som tjuter och ser ett okänt nummer svarar jag lite tyst och får höra i andra änden: "HEEEEEEEEEEEEEEEJ DET ÄR JAAAAAAAAAAAAAAAG". ja... vem annars tänkte jag. Min kära (?) tvillingsyster verkar inte ha någon koll på vad klockan är och antar att man ska studsa ur sängen när hon ringer. "jag ligger och sover" försöker jag vänligt och får som svar. "Jaha... oj, förlåt" Vid det här läget tycker man att hon borde lägga på men nej, det gör hon inte utan fortsätter. När jag upptäcker att hon inte vill något viktigt utan hellre fnissar och försöker få fram ord till meningar med dom i bakrunden så går mitt tålamod över och hon får verkligen valuta för talesättet "väck inte den björn som sover" Ilsket skriker jag i luren att jag faktiskt ligger och sover och ska upp tidigt varefter jag slänger på luren. Vänder mig med ryggen mot telefonen och somnar om.

När jag vaknade tänkte jag såklart hämnas och ringde till henne klockan 8. Tror ni hon svarar? Såklart inte. Men hämnden är ljuv och när hon minst anar det........


//Morgonpigg björn a.k.a Jennie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0