She´s right.

Ja, jennie har rätt. Jag har varit dåligt aktiv här inne på senare tid, men det har jag nog faktiskt rätt att vara som hämd. Ja för förr var det jennie som var kass på att uppdatera här och jag fick tjata på henne. Så nu är vi kvitt. Och det är klart, bloggen är ju till för att uppdatera och jag tycker personligen att både jag och jennie är kassa som inte har uppdaterat er om helgens bravader som var! När vi hade så sjukt kul hela helgen. Så här kommer en novell, läs och njut.

Fredag: Jag anländer till västerås station 16.25 och hittar så småningom kookie på parkeringen, väntandes på mig. =) Yey. Vi åker hem till henne, snackar mycket och börjar göra oss iordning för janikas fest. Lite vin korkas upp också. Mitt i allt skratt, skitsnack och härj så ringer kookies mobil och det är min älskade siss som säger att hon har, haha, hoppat på fel tåg i uppsala. haha. Givetvis var det inge roligt just då! Men, såhär i efterhand är det sååååå ironiskt. Alltid händer det henne nått fanskap med dom där tågen. Nu var det den inkompetenta konduktörens fel också. Men så ja, hennes tidsplan sprack ju kan man säga med två timmar.

Samtidigt i västerås blev jag och kookie festfina och väntade in pess som ska bli mami i vår! :D Helt ofattbart underbart! :D Vi åkte alla tre till janika sen där vi möttes av typ det här gänget tjejer:

(klick)

Det var hur trevligt som helst och vi smuttade lite på bålen innan jennie TILLSLUT plingade på dörren och kom in med full packning fast ändå glatt humör. Dock är jag mycket bitter över att jag fick kramas sist :( Alla var superhungriga då vi hade väntat på siss i två timmar så när hon väl hade duschat och satt på smink-masken kunde vi hugga in på pajen och baguetterna. Mums var det! Janika hade fixat det så bra! Massa kort togs under kvällen, en del galna och en del söta. Det var fina tjejjor! Jag hittade en ny vän i janikas granne Agnese som jag inte hade träffat förut. Vi satt och pratade en hel del och kom bra överens, grymt kul =) Och vad jennie gjorde vet jag inte. Klockan tickade iväg och det blev hux flux dags att åka till stan för att slå klackarna i taket! Blue moon bar blev det och vi skuttade glatt mot VIP kön tills vi möttes av en vakt som sa att vi inte alls var på gästlistan. Leendet svalnade av lite där, ja. Men janika ringde sin kontakt som skulle komma ner och styra upp det hela och vi tog en massa kort så länge och hängde brevid den riktiga kön där vi träffade på suragänget! :D Ica, Peppe, Boris, Johanna och alla dom :D Efter en liten väntan som kändes som en evighetet fick vi komma in i VIPen och styrde kosan direkt mot damtoan för att bättra på läppglanset och sen bar det av mot dansgolvet där det såg ut lite såhär ett tag:


Det roligaste var helt klart att träffa alla gamla skolkompisar som jag sen ägnade resten av kvällen med i baren ;D Klockan blev helt plötsligt stängningsdax och kookie, siss och ja alla var typ borta utom några suringar. Fick sms om att det var på donken så jag vacklade dit i mina fina röda pumps och där väntade en mumsig mc chicken på mig :D FY SÅ GOTT! Träffade ett par gamla kompisar där med så det var godkänt =) Efter maten låg i magen skuttade vi till bilen som stod och väntade på att få ta oss hem. Och vid den tidpunkten haltade jag typ fram för att mina fina, nya, röda skor höll på att mörda mina fötter. Men det är hårt att ligga på topp. Ja vi kom hem lyckligt i alla fall och somnade sött. Och var minst lika söta dagen efter:

Jag och kookie, det är ju jennie som är fotografen, såklart.

Ja om inte siss tycker att jag skrivit flitigt nu, då vet inte jag. Men alla ni som läste hela novellen kan ju räcka upp en hand! Creds till er :D Tänkte skriva om lördagen också, meeen. Det får vi nog ta ett annat inlägg för. Så ni som har somnat, ni kan vakna nu.

/Jessica.

Kommentarer
Postat av: kaka

2008-11-07 @ 12:01:52
URL: http://kookies.blogg.se/
Postat av: kaka

Räcker upp handen!

2008-11-07 @ 12:02:10
URL: http://kookies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0