What would you say?

Jag och siss snackar killar, igen. På msn. Det händer att vi gör det ganska ofta nämligen. Den här gången handlade samtalsämnet om hur man bäst öppnar för en konversation via sms med någon som man bara har träffat en gång tidigare: 

YESsica | säger:

vad skulle du skriva då?

Jennie säger:

inte vet jag?

Jennie säger:

How you doin ;)

YESsica | säger:

haha

Jennie säger:

nä men vet inte

Jennie säger:

typ, tja

Jennie säger:

läget

YESsica | säger:

inte tja, dumsnut

Jennie säger:

haha dumsnut

Jennie säger:

tjena då

Jennie säger:

han är ju förmodligen en hårding

Jennie säger:

man kan inte skriva hej

YESsica | säger:

hååå inget som börjar på t!

YESsica | säger:

Jo, du ska inte skriva tjabba, tjena, tja, tjoho

Jennie säger:

men

YESsica | säger:

tjingeling

Jennie säger:

säg nått då

Jennie säger:

inte hej

Jennie säger:

det går tvärbort

YESsica | säger:

Hej där :)

Jennie säger:

haha

YESsica | säger:

Det funkar varje gång!

Jennie säger:

nej

Jennie säger:

hello you

YESsica | säger:

hallå där

YESsica | säger:

och en smiley

Jennie säger:

ne aldrig

YESsica | säger:

Så du menar seriöst att du alltid skriver TJA till dom du är intresserad av?

Jennie säger:

sen en glad gubbe

YESsica | säger:

Jag hade aldrig nappat. Ever

Jennie säger:

men jessica

Jennie säger:

han är förmodligen hårdrockare. en hårdrockare skriver inte hej

Jennie säger:

man har en image att tänka på

YESsica | säger:

Jag tillåter ingen pojkvän/potentiell pojkvän säga tja/tjabba/Tjena etc till mig

Jennie säger:

haha synd då

YESsica | säger:

Men det är ju så oattraktivt, det säger man bara till kompisar. 

Jennie säger:

det tycker inte jag

Jennie säger:

tycker det är lite kaxigt charmigt :P

Ja, här är vi verkligen olika, men det hör nog till att vi också dras till väldigt olika män. Jennie är ju hårdrockare så någonting annat än en hårdrockare finns inte på kartan. Jag däremot har ju min erik som visserligen lyssnar på det mesta, men han har ju inte det där hårdrocksutseendet direkt. Så, våra åsikter om hur man ska ta kontakt med någon går isär, väldigt mycket. As you can see :P

Men ni då? Va med och tyck till! Vad tycker ni man ska säga? ;D

/Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0